I kerteminde

Kræmmermarked

Kræmmermarkedet fylder gaderne med kuriositeter den første lørdag i juli måned i centrum af Kerteminde. Kræmmermarkedet betales af Kerteminde Cityforening og udføres i samarbejde med Kerteminde Vandskiklub. Kom og gør et godt køb i en af de mange kræmmerboder. Der vil på dagen være musik i gaderne, ligesom der vil blive solgt øl og sodavand ved Torvet.

Kirsebærfestival

Kirsebærfestivalen overtager det indre af Kertemindes gader hver sommer, når den fra fredag morgen den 19. juli ruller boder, scener og work shops ud i Langegade, Vestergade, Trollegade og på Hans Schacksvej. Samarbejdet mellem Kirsebærfestivalen og Cityforeningen er en ren win-win. De mange besøgende til festivalen giver byens erhvervsdrivende mulighed for at øge omsætningen. Kirsebærfestivalen er en fantastisk måde at synliggøre Kerteminde på. I fællesskab kan vi tiltrække opmærksomhed til vores del af landet, til og med på en sjov og hyggelig måde. Kirsebærfestivalen trækker folk til byen, og på basis af det, er det helt naturligt for Cityforeningen at bakke op om festivalen.

Kertemindes julebelysning og det store juletræ på Torvet tændes

Sidste fredag i november måned er Kerteminde pyntet op til jul. Kerteminde Cityforening sørger hvert år for at julebelysningen ned gennem Kertemindes gader skaber julestemning. I flaghullerne langs gaderne opsættes små, fine juletræer, og på Torvet står det store juletræ, klart til at blive tændt, når der trykkes på kontakten.

Kerteminde Cityforening har tradition for at afholde en familieskattejagt med bogstaver, placeret i vinduerne hos Kerteminde Cityforenings medlemmer.

Julemandens ankomst anden lørdag i december

Ingen jul uden en Julemand, og Kerteminde har selvfølgelig sin helt egen lokale af slagsen. Han ankommer hvert år den anden december til byen med hele sit nisse-entourage. Han har altid lidt godter med til børnene, som kan følge Julemandens hestevogn til Torvet i Kerteminde.

Ved Torvet danses der om det store juletræ, der deles slikposer ud til børnene. Man kan også få en gratis tur i hestevogn rundt i Kertemindes centrum.

Julemandens ankomst er et årligt tilbagevendende event sponseret af Kerteminde Cityforening og udført i samarbejde med Kerteminde Vandskiklub.

Strandvejen 35
5300 Kerteminde