Farvergården indvier turistinformation i påsken

Turister i Kerteminde kan fra påske få viden om byens kulturhistorie og turistinformation, når de besøger det byhistoriske museum Farvergården. Det sker i forbindelse med, at Farvergården, der hører under Østfyns Museer, der er en del af Kerteminde Cityforening, i samarbejde med Erhverv & Turisme i Kerteminde har oprettet en decentral turistinformation på museet.

Østfyns Museer og Erhverv & Turisme i Kerteminde har fra påske indledt et samarbejde om en decentral turistinformation på Farvergården. Samarbejdet betyder, at turister og andre besøgende i området kan få turistinformation, hvor de i forvejen er.

Det lokalhistoriske museum Farvergården, der er en del af Østfyns Museer, oplever i disse år en stigning i antallet af besøgende, og derfor giver det ifølge Mette Ladegaard Thøgersen, direktør for Østfyns Museer, rigtig god mening at kunne hjælpe turister i byen: – Hos Østfyns Museer er vi glade for, at vi har formaliseret samarbejdet om turistinformation og bedre kan hjælpe turisterne med det, de har behov for. Vi så sidste år en stigning i besøgstal for både Farvergården og Østfyns Museer generelt, så vi håber at kunne hjælpe rigtig mange turister godt videre i Kertemindeområdet.

Også Farvergårdens centrale beliggenhed i Kerteminde, hvor der i højsæsonen traditionelt er mange turister, har været vigtig for indgåelse af samarbejdet.

– For at sikre et godt værtskab i vores område er det vigtigt at møde turisterne, der hvor de er. Det er derfor, vi har fokus på at være til stede digitalt og har rykket turistinformationen ud til aktørerne, hvor de besøgende er i forvejen. En beliggenhed som Farvergårdens i den velbesøgte gamle købstad er ideel til turistinformation, og vi er glade for at have Østfyns Museer med ombord, udtaler Jane Dam, konstitueret direktør for Erhverv & Turisme i Kerteminde.

Farvergårdens decentrale turistinformation vil være bemandet 3 dage ugentligt i højsæsonen.

Her finder du decentrale turistinformationer i Kerteminde

Turister og andre besøgende kan finde øvrige (ubemandede) decentrale turistinformationer på følgende steder

• Kerteminde Bibliotek
  • Sejlerstuen på Kerteminde Havn og Marina.

Desuden er der digitale informationsskærme på Tornøes Hotel og Langegades Bageri.