Kom og hils på Julemanden lørdag formiddag fra kl. 11.00, når han ankommer ved Fiskerihavnen

Julemanden går en travl tid i møde, men heldigvis har han stadig tid til at besøge børn og barnlige sjæle i Kerteminde. Vanen tro bringer han godteposer og dans om juletræet med sig.

Julemanden er på vej – det kan du stole trygt på. Lørdag den 9. december kl. 11.00 lægger han nemlig vejen forbi Kerteminde sammen med Lindø Concert Band. Julemanden har igen i år valgt at lade sig fragte med fiskekutter, som det hører sig til, når man besøger en gammel fiskerby. Med sig har Julemanden en masse små hjælpere.

Men noget er anderledes i år, for Julemanden lægger nemlig til ved Fiskerihavnen på Søndre Havnekaj, hvor han vil kaste karameller ud til de fremmødte. Herefter fragtes han i hestevogn til Torvet via Langebro. Vi håber, du har lyst til at følge ham på vej.

Ved endestationen på Torvet danner Julemanden en kæde med alle børnene, hvorefter de danser Nu’ det jul igen hele vejen rundt om kirken, og rundt om det store juletræ. Der vil også være godteposer til børnene i julemandens sæk. Til slut kan man få taget et billede med Julemanden – hvis man spørger ham pænt ad – hvorefter han ønsker alle en Glædelig Jul!

Alt imens spiller Lindø Concert Band op til jul på Torvet fra kl. ca. 11.00 og frem til kl. 12.00.

Men man behøver ikke lade festligheder slutte her, for dagen er også en mulighed for at gøre sine juleindkøb i handelsbyen Kerteminde, hvor man i Cityforeningens butikker kan deltage i julekonkurrencen om gavekort til Cityforeningens butikker.

Det er Kerteminde Cityforening og Vandskiklubben i fællesskab som sørger for, at Julemanden finder vej til den gamle købstad med godter i posen til børnene.

Der vil på dagen også være mulighed for at få en gratis tur i hestevognen, rundt i Kertemindes gader.