September måned med Kerteminde Cityforening

Så blev det efterår, men sommerens sol følger os heldigvis ind i september.

September måned er den tid, hvor vi siger farvel og tak til Cityforeningens skønne flagallé, der har prydet Kertemindes gader siden juni måned, og som vi er rigtig glade for og stolte over. Vi håber, I har nydt flagene lige så meget som vi har, inden de endegyldigt tages ned for i år tirsdag aften den 5. september, efter at vi sammen med Kerteminde Kommune har fejret Flagdag for Danmarks udsendte, der finder sted kl. 17 – 19 på Torvet i Kerteminde.

Andet du kan opleve i september måned med Cityforeningens medlemmer:

Efterårsnyhederne er kommet hjem
Twenty20 har dem, nuvel studio har dem, Butik Unik har dem og Svane og Butik Ilskov har dem helt sikkert også: de nye efterårsvarer! Gå en tur i Langegade i septembers sol og husk at slingre ned ad Vestergade også for at se alle de lækre nye varer, som du ikke kan undvære til din efterårsgarderobe.

Sensommerdage på Kerteminde Minigolf
Nyd efterårssolen på en af landets smukkeste minigolfbaner på Nordstranden i Kerteminde. Spil fire eller flere sammen, så får vinderen en fribillet! Nyd også en pølse eller en is fra kl. 11 – 20 hver dag i september måned.

Besøg et af Danmarks bedste vaffelhuse
Du kan nå det endnu! Vaffelhuset i Kerteminde har åbent frem til den 30. september og tilbyder lige nu en helt speciel chokolade soft-ice. Smag den før din nabo!

Kom til foredrag og koncert på Johannes Larsen Museet
Hvad sker der, når vi samler en sten op på stranden og udforsker den med vores hænder? Hvad får vi øje på, hvad mærker vi, når vi lytter og sanser opmærksomt i naturen? Hvordan kan en sten på en strand pege på nye mulige relationer mellem os og naturen? Og hvordan kan kunst og forskning bidrage til nye måder at forstå – og være en del af vores økosystem på?
Med disse og andre spørgsmål inviterer antropolog Kristina Grünenberg og kunstner og musikteknolog Fernando Palacios os i denne talk til at reflektere over menneskets forhold til naturen.
Med udgangspunkt i Fernando Palacios kunstinstallation ’Belongings’, der består af sten fra Fyns Hoved, vil vi diskutere hvordan interaktionen med vores omgivelser kan skærpes gennem kunst, sanselighed og opmærksomhed på de ting vi ofte tager for givet. Arrangementet er gratis når først entréen er betalt.

Præsentationen vil være på dansk og engelsk

Tid: Søndag 10.9. kl. 14.00
Mødested: Skolestuen

Den 20. september kan du opleve Dreamers’ Circus, der i 2021 gav publikum en uforglemmelig oplevelse, da de gæstede Johannes Larsen Museet. I sensommeren gæster den prisbelønnede og nyskabende nordiske folkemusiktrio igen Kerteminde.

Sted: Vingen
Tid:
Onsdag, 20. september kl. 19.00
Pris: 325 kr.

Foto: Vikingemuseet Ladby

Besøg Vikingemuseet Ladby til Fjordens Dag – der er gratis adgang på dagen
Kom til en dag med masser af oplevelser for store og små – og god vikingestemning – søndag den 10. september, Fjordens Dag. De frivillige fra vikingeskibet “Ladbydragen” er til stede ved vandkanten og inviterer ombord på skibet til et snak om skibe og søfart i vikingetiden.
Skydebanen er åben med bueskydning, spydkast og stenkast som i vikingetiden. Ved vandkanten kan de allermindste sejle med legetøjsudgaver af Ladbyskibet, mens de lidt større kan prøve at sætte sejl eller lave vikingetov, mens børn og voksne kan udfordre hinanden til vikingekamp med skjold og sværd.

Der er gratis adgang på dagen og gratis aktiviteter for alle aldre.
Museet holder åbent kl. 10-16, og aktiviteterne er kl. 11-15