kerteminde Biogas ApS bliver en del af Kerteminde Cityforening

Efter et år med naturligt frafald af medlemmer, der valgte at lukke deres forretninger i centrum af Kerteminde, ser 2023 nu sit første nye medlem hos Kerteminde Cityforening:

– Vores medlemstal er endnu engang i fremgang, og det er vi selvfølgelig både glade og stolte over, meddeler den for nyligt genvalgte formand Jonas Nielsen, der er glad for at kunne overbringe nyheden om, at virksomheden Kerteminde Biogas ApS fra april 2023 har valgt at melde sig ind i Kerteminde Cityforening.

Om indmeldelsen udtaler direktør for Kerteminde Biogas ApS Hans Luunbjerg:
– Vi har hos Kerteminde Biogas tænkt lidt over hvordan, vi kan kompensere for den trafik, vi som virksomhed skaber på landevejene omkring Kerteminde. Samtidig ved jeg som tidligere politiker her i byen en del om hvorfor, det er vigtigt at støtte op om lokale foreninger, herunder Kerteminde Cityforening. Vi ser derfor hos Kerteminde Biogas et medlemskab af Kerteminde Cityforening som en mulighed for at give lidt tilbage til byen, siger han om at være et slags ”sovende medlem”, som betaler kontingent, men som ikke som sådan har tænkt sig at blande sig i hvad foreningen ellers foretager sig.
– Vores udgangspunkt er at støtte lokalområdet, for vi har en dejlig by, og vi skal gøre hvad vi kan for at holde den kørende hvad angår handelslivet. Men skulle man i foreningen kunne bruge os til noget, jamen så stiller vi os da gerne til rådighed for det, fortsætter Hans Luunbjerg, der bekræfter at kende til Cityforeningens arbejde med at skabe en aktiv by.
– Vi vil rigtig gerne støtte op om, at Kerteminde kan forblive en aktiv og attraktiv by. Vi støtter gerne økonomisk, og er der andet vi kan gøre, så kigger vi også positivt på det, slutter Hans Luunbjerg.

Om end det er usædvanligt, at virksomheder udenfor centrum af byen, og som ikke har en direkte kundekontakt melder sig under Cityforeningens faner, så ser Jonas Nielsen det som en kæmpe fordel, at Kerteminde Biogas ApS på denne måde nikker til foreningen:
– Forhåbentligt kan det blive et foregangseksempel for andre virksomheder i og omkring Kerteminde, der kan se en fordel i at støtte op om Cityforeningen og det arbejde, som foreningen lægger for sagen med at byen både skal kunne tilbyde aktiviteter, et varieret og attraktivt handelsliv med gode og spændende forretninger, men også et bredspektret samarbejde af forretningsdrivende, der ønsker en levende og aktiv handelsby, som både herboende handlende, men også udefrakommende, finder spændende og tiltalende at besøge, slutter formanden.